Skargi
Skargi przyjmuje i rozpatruje Komendant lub imiennie upoważnieni przez niego Zastępcy Komendanta - w każdy poniedziałek w godzinach 14.30 - 16.30 w siedzibie Straży Miejskiej przy al. Jana Pawła II 188 w Krakowie.
Skargi przyjmują również upoważnieni przez Komendanta pracownicy Wydziału Prawnego i Kontroli Wewnętrznej w siedzibie Straży Miejskiej Miasta Krakowa przy al. Jana Pawła II 188 w Krakowie, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 -15.30.
Skargi mogą być również wnoszone:
- pisemnie,
- za pomocą faxu (dalekopisu),
- za pomocą poczty elektronicznej,
- ustnie do protokołu.
Wnoszona skarga winna zawierać:
- imię, nazwisko, adres osoby wnoszącej skargę (pod rygorem pozostawienia skargi bez rozpoznania),
- opis zdarzenia.
Zgodnie z art. 222 Kodeksu postępowania administracyjnego o tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Tryb postępowania w sprawach skarg reguluje Dział VIII Skargi i Wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r. poz.735 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5. poz. 46).