Pomoc miasta dla mieszkańców bloku przy ul. Bochenka
Po pożarze w garażu podziemnym, do którego doszło 8 kwietnia przy ul. Bochenka 10, Urząd Miasta Krakowa pomógł mieszkańcom tego bloku w znalezieniu tymczasowego zakwaterowania.

W wyniku zdarzenia budynek został pozbawiony kanalizacji, prądu i ogrzewania. W bloku znajdowało się 120 mieszkań. W związku z tym 93 osoby zdecydowały się opuścić swoje lokale i tymczasowo przenieść do hoteli, w których miejsca zostały zorganizowane przez pracowników Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UMK.
Funkcjonariusze straży miejskiej wraz z pracownikami urzędu pomagali mieszkańcom w sprawnym opuszczeniu budynku, a także w ustaleniu, kto będzie korzystał z lokali zastępczych oraz dostępnego transportu. Osoby, które nie posiadały własnych samochodów, mogły skorzystać z podstawionego autobusu MPK, który – pod nadzorem strażników miejskich – rozwoził ich do poszczególnych lokalizacji hotelowych.
Pracownicy PINB, obecni na miejscu zdarzenia, stwierdzili, że budynek nie stwarza zagrożenia budowlanego. W związku z tym część mieszkańców zdecydowała się pozostać w swoich domach, mimo braku dostępu do mediów. Dla tych osób pod budynkiem ustawiono przenośne toalety.
Na miejscu obecny jest również patrol straży miejskiej, który pilnuje terenu do momentu pełnego przywrócenia bezpieczeństwa.
Z uwagi na duże obłożenie krakowskich hoteli, mieszkańcy będą musieli przenieść się do nowych miejsc zakwaterowania, również wskazanych przez pracowników urzędu. Informacja zostanie przekazana przez recepcję hoteli, w których mieszkają poszkodowani.
Koszty pobytu w tymczasowym zakwaterowaniu pokrywa Urząd Miasta Krakowa.
Osoby, których sytuacja życiowa wymaga dalszego wsparcia, mogą zgłosić się do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.