Komendant Straży Miejskiej Miasta Krakowa
ogłasza nabór
na wolne stanowisko urzędnicze aplikant
(nr ref. 1/2025)
1. Wymagania formalne:
- obywatelstwo polskie,
- ukończony 21 rok życia,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- wykształcenie średnie,
- nienaganna opinia,
- sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
- niekaralność sądowa za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione
przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej.
2. Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: prawo, administracja, bezpieczeństwo narodowe,
- ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych/miejskich,
- zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- znajomość języków obcych,
- umiejętność obsługi komputera,
- znajomość topografii Krakowa,
- prawo jazdy kat. B,
- umiejętność podporządkowania się szczególnej dyscyplinie służbowej,
- umiejętność pracy w grupie,
- odporność na stres.
3. Zakres obowiązków:
- ochrona porządku publicznego na terenie Miasta Krakowa,
- realizacja zadań i obowiązków nałożonych przez ustawę o strażach gminnych i akty prawa
miejscowego.
4. Warunki pracy i płacy:
- praca patrolowa w terenie,
- trzy zmiany,
- 8 lub 12 godzin dziennie w równoważnym systemie czasu pracy,
- przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy przez wszystkie dni tygodnia,
- umowa o pracę na czas określony,
- wynagrodzenie zasadnicze 5 300 zł brutto, powiększone co miesiąc o premię regulaminową w wysokości 20% (1 060 zł brutto) - łączna kwota wynagrodzenia 6 360 zł brutto,
- dodatek za wieloletnią pracę (5-20%) uzależniony od posiadanego stażu pracy,
- dopłaty do godzin nocnych, nadliczbowych,
- rozbudowany system nagród motywacyjnych (m.in. nagrody kwartalne, za szczególne osiągnięcia w pracy, roczne),
- dodatkowe roczne wynagrodzenie, tzw. „trzynasta pensja”,
- bogaty pakiet świadczeń socjalnych (m.in., dopłaty do wczasów, kolonii dla dzieci, dopłaty do karnetów sportowych, świadczenia pieniężne),
- możliwość uzyskania dofinansowania do nauki na studiach wyższych oraz kursów podnoszących kwalifikacje zawodowe,
- możliwość skorzystania z pakietów ubezpieczeń medycznych,
- po roku przeniesienie na wyższe stanowisko młodszego strażnika.
5. Wymagane dokumenty:
- CV z dopiskiem: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych
w przekazanych dokumentach, w tym w CV w zakresie wykraczającym poza przepisy kodeksu pracy",
- kwestionariusz personalny kandydata,
- książeczka wojskowa (kserokopia stron z wpisami, oryginał do wglądu),
- dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopie, oryginały do wglądu).
6. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w jednostce w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru:
wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru nie przekracza 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Aplikacje można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty pod adresem:
Straż Miejska Miasta Krakowa
al. Jana Pawła II 188
31-982 Kraków
oraz w formie elektronicznej na adres: rekrutacja@strazmiejska.krakow.pl
w terminie od dnia 16 czerwca 2025 r. do dnia 20 lipca 2025 r.
Planowane zatrudnienie od 25 sierpnia 2025 r.
Dla zachowania terminu decydująca jest data doręczenia dokumentów do Straży Miejskiej Miasta Krakowa.
Szczegółowe informacje są dostępne w Referacie Kadr, tel. 12 68 82 205.
8. Ilość etatów:
do 35 etatów.
Kraków, dnia 11 czerwca 2025 r.
Kwestionariusz personalny kandydata (do pobrania)
Etapy naboru
Rodzaje ćwiczeń na teście sprawnościowym
ZASADY PRZEPROWADZANIA NABORU tutaj.