Inspektor w Wydziale Prawnym i Kontroli Wewnętrznej
KOMENDANT OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO INSPEKTOR
(NR REF. 3/2025)
1. Wymagania formalne:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe i 3 lata stażu pracy lub średnie i 5 lat stażu pracy,
- spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
2. Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe kierunek: prawo, administracja (jednolite studia magisterskie, studia drugiego stopnia w rozumieniu przepisów ustawy o szkolnictwie wyższym),
- co najmniej 3 – letni staż pracy w jednostkach administracyjnych samorządu terytorialnego lub roczne doświadczenie w pracy w kancelarii prawnej,
- samodzielność
- kreatywność,
- dyspozycyjność,
- zdolności analityczne,
- dobra organizacja pracy,
- staranność,
- dokładność,
- znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji publicznej, w tym samorządu terytorialnego,
- znajomość zasad techniki prawodawczej,
- znajomość zagadnień związanych z realizacją czynności w ramach prowadzonych kontroli wewnętrznych,
- znajomość przepisów prawa z zakresu: Kodeksu wykroczeń, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o strażach gminnych, ustawy o pracownikach samorządowych, ustaw pokrewnych, przepisów wykonawczych, przepisów dotyczących samorządu terytorialnego, znajomość struktury organizacyjnej Straży Miejskiej Miasta Krakowa.
3. Zakres obowiązków:
- analizowanie, weryfikowanie i opracowywanie w zakresie zleconym zmian
- w obowiązujących regulacjach normatywnych;
- redagowanie pism, opracowywanie stanowisk w tym wystąpień inicjujących/sygnalizujących potrzebę dokonania zmian legislacyjnych;
- prowadzenie zbioru opinii, wykładni;
- analiza specjalistycznych periodyków i przekazywanie informacji w tym zakresie właściwym komórkom organizacyjnym;
- przygotowywanie, w zakresie zleconym, projektów aktów wewnętrznych regulujących funkcjonowanie jednostki;
- prowadzenie zleconych kontroli wewnętrznych i postępowań skargowych/wyjaśniających oraz opracowywanie dokumentacji z tym związanej;
- realizacja innych zadań zleconych.
4. Warunki pracy i płacy:
- teren miasta Krakowa,
- pierwsza umowa o pracę na czas określony 6 miesięcy,
- 8 lub 12 godzin dziennie w równoważnym systemie czasu pracy,
- praca na I zmianę,
- przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy,
- wynagrodzenie zasadnicze 6000 zł brutto, powiększone co miesiąc o premię regulaminową w wysokości 20% (1200 zł brutto) - łączna kwota wynagrodzenia 7200 zł brutto,
- dodatek za staż pracy.
5. Wymagane dokumenty:
- CV,
- kwestionariusz personalny kandydata,
- dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopie, oryginały do wglądu),
- dokumenty poświadczające staż pracy (kserokopie, oryginały do wglądu).
6. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w jednostce w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru:
wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru nie przekracza 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Aplikacje można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty pod adresem:
Straż Miejska Miasta Krakowa
al. Jana Pawła II 188
31-982 Kraków
oraz w formie elektronicznej na adres: rekrutacja@strazmiejska.krakow.pl
w terminie od dnia 1 września 2025 r. do dnia 24 września 2025 r.
Dla zachowania terminu decydująca jest data doręczenia dokumentów do Straży Miejskiej Miasta Krakowa.
Szczegółowe informacje są dostępne w Referacie Kadr, tel. 12 68 82 205.
8. Ilość etatów:
1 etat.
Kwestionariusz personalny kandydata (do pobrania)